joi, 11 iunie 2015

Ce te face pe tine femeie?

Când ajunge o fată femeie? Când şi cum se face acea tranziţie? Când încetează o tânără să mai fie văzută drept o copilă şi începe să fie numită atât de frumos femeie?

Ce înseamnă să fii femeie? Ce înseamnă să fii ceea ce istoria a numit de-a lungul timpului un simbol al frumuseţii?



Mă regăsesc într-un moment ciudat, contemplativ, în care simt nevoia să îmi răspund la anumite întrebări pe care poate ar trebui să ni le punem toate.


Feminitatea este caracterizată printr-o serie de factori – o rochie lungă, mulată, pantofi cu toc, un fard discret şi buze roşii. Cel puţin aşa era odată. Acum femeie este şi cea care preferă blugii şi geaca de piele. Dar dacă nu hainele ajută delimitarea dintre femeie şi fată, atunci ce? Gândirea? Seriozitatea? Capacitatea de a lua anumite decizii?


Nu ştiu în ce mod să expun această idee. Constat cu stupoare că la 23 de ani nu ştiu ce înseamnă mai exact să fii femeie. Ba mai mult, nu îmi amintesc momentul în care am ajuns eu însămi să fiu considerată femeie şi nu fată. Experienţele pe care viaţa mi le-a scos în cale nu mi se par atât de relevante încât să poată eticheta o fiinţă. Experienţe au, din păcate, chiar micuţe care încă nu au avut şansa să îşi trăiască întreaga copilărie. De fapt, când se încheie copilăria? Când începem să trăim ca oameni mari?


Nu găsesc oportună afirmaţia conform căreia vârsta de 18 ani este vârsta maturităţii. Aşa cum nici încheierea studiilor superioare şi intrarea în piaţa muncii nu mi se pare relevantă. Dar atunci ce e relevant? Ce ne face să privim într-o anumită direcţie şi să exclamăm Iată o femeie în adevăratul sens al cuvântului! ?


Mă întreb şi nu reuşesc să îmi răspund. Când? Când ajunge o fată femeie?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu