miercuri, 26 ianuarie 2011

:x:x:x




Către Galateea
Nichita Stănescu

Îți știu toate timpurile, toate mișcările, toate parfumurile
și umbra ta, și tăcerile tale, și sânul tău
ce cutremur au și ce culoare anume,
și mersul tău, și melancolia ta, și sprâncenele tale,
și bluza ta, și inelul tău, și secunda
și nu mai am răbdare și genunchiul mi-l pun in pietre
și mă rog de tine,
naște-mă.

Știu tot ce e mai departe de tine,
atât de departe, încât nu mai există aproape-
după-amiaza, dupa-orizontul, dincolo-de-marea...
și tot ce e dincolo de ele,
și atât de departe încât nu mai are nume.
De aceea îmi îndoi genunchiul și-l pun
pe genunchiul pietrelor, care-l îngână
Și mă rog de tine,
naște-mă.

Știu tot ceea ce tu nu știi niciodată, din tine.
Bătaia inimii care urmează bătăii ce-o auzi,
sfârșitul cuvântului a cărui primă silabă tocmai o spui
copacii-umbre de lemn ale vinelor tale,
râurile-mișcătoare umbre ale sângelui tău,
și pietrele,pietrele-umbre de piatră ale genunchiului meu,
pe care mi-l plec în fața ta și mă rog de tine,
naște-mă.
Naște-mă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu